Velkommen!!!

Håper du liker låggen min og har lyst til å lese mer!! :-)

mandag 12. mars 2012

Tilgivelse? Politikk..

Det skjer en god del i politikken som ikke er så bra.. Man har den enes historien om "sex skandaler" etter den andre og det blir da skrevet side opp og side ned om dette og de aller fleste av oss synes det er forkastelig oppførsel fra politikere som gjør slikt.. Nå i den senere tid kommer det avsløringer om midler som uregelmentert har blitt delt ut til forskjellige organisasjoner, gjerne med venner av politikkerene i styret osv..
Hva er det som skjer i disse sakene egentlig? Det virker for meg som om alle skal tilgis? At det er menneskelig å gjøre feil og derfor må man tilgi disse såkalte "feilgrep" fra våre folkevalgte.. Det virker som om personene det gjelder kun kommer styrket ut av disse sakene og at de blir fremstilt omtrent som helter fordi de "står han av" når det blåser som værst.. Har vi det så godt her i landet med alle våre oljemilliarder som hvilepute at vi ikke trenger å bry oss med sånne små detaljer som noen skarve millioner her og der som politikerne deler ut som de selv ser det best? Det kan nesten virke som det er slik.. Om landets økonomi hadde vært mer presset enn den er så tror jeg vi hadde reagert mye sterkere på dette og vi hadde sikkert gjort som i andre land med korrupsjon, man hadde prøvd å bekjempe det og hadde neppe latt politikerne slippe unna med et lite "unnskyld, jeg visste ikke bedre" slik vi gjør i dag.. Bare fordi vi er priviligerte med en enormt god økonomi her i landet bør jo ikke bety at vi skal godta dette.. Tvert imot, når det er så store verdier våre folkevalgte skal forvalte for oss så burde vi jo virkelig sette dem til ansvar når det oppdages slike uregelmessigheter..
Det skal bli spennende å se hva som dukker opp i tiden fremover.. Jeg tipper vi såvidt har sett et ørlite glimt av toppen på isfjellet nå.. Vil oppfordre alle til å følge med på hva som skjer med politikere i Norge som gjør "feil" og tenke igjennom hva som ville skje om du selv gjorde slike "feil" i feks arbeidslivet.. Ville du slippe unna med "unnskyld" ?

1 kommentar:

  1. Tillat meg å introdusere LE-MERIDIAN FINANSIERINGS TJENESTER. låneselskapet som gir meg et lån på 5 000 000,00 dollar. Når andre låninvestorer har neglisjert tilbudet mitt, men Le_Meridian Funding Service gir meg suksesslån. De er direkte i lånefinansiering og prosjekt når det gjelder investering. de tilbyr finansieringsløsninger til selskaper og enkeltpersoner som søker tilgang til kapitalmarkedsfond, de kan hjelpe deg med å finansiere prosjektet ditt eller utvide virksomheten din. E-postkontakt :::: lfdsloans@lemeridianfds.com Også lfdsloans@outlook.com eller Skriv på whatsappnummer på 1- (989-394-3740) Good Intend,

    SvarSlett